Swaxu - Mitt liv, din dröm!

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

19 Juli.

Av Swaxu - 19 juli 2012 12:15

Hallå, hallå!! 

 

Idag börjar jag morgonen med att köpa lite chips. Känner inte alls för att käka något faktiskt. Först och främst för att det är 45 grader i skuggan, samt att det även är karaoke ikväll. Nervös kanske?  Nej, skämt o sido, det är helt enkelt för varmt!


Förresten, hur är vädret i Sverige idag? Jag glömde nämligen att fråga Pappa och brossan nu när jag ringde haha. Jag har iallafall hört att vädret inte varit det bästa nu under dessa veckor.. tråkigt! Jag vill liksom inte komma hem till regn när jag är så brun som jag är. Eller iförsig så kan jag ju skryta lite, alla i Sverige är ju typ vita...? Nej, det var ingen diss, men vem blir brun i regn? 


 
 
S A R A ♥

S A R A ♥

19 juli 2012 12:41

Sv: Jodå, lite smått nere bara, annars mår jag helt okej :)

http://www.sarabianca.devote.se

 
Ingen bild

Frank

19 juli 2012 14:29

”Mytomani (av myt och mani) innebär att en person ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen. Mytomani är i sig självt ingen psykiatrisk diagnos. Ibland kan den härledas till narcissism, paranoia eller schizofreni, ibland till olika tvångssyndrom. En mytoman känner ingen skuld när han eller hon ljuger; mytomanen testar om omgivningen tror på lögnerna, även om de egentligen är betydelselösa. Orsakerna kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande etc. Vissa mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte.”

Detta passar väldigt bra in på hur du beter dig i din blogg, jag vet att du oftast inte ljuger rakt ut, utan istället försöker lura dina läsare genom att t.ex skriva ”självaste ABBA ska komma hit och uppträda tydligen..” Du menar då kanske en annan grupp med samma namn eller något i den stilen, men skriver du ”ABBA” så är det självklart att man tar det som att du menar Den väldigt kända före detta popgruppen ABBA.
Och sådana här försök att lura dina läsare kommer dagligen, oftast inte lika uppenbara som det föregående exemplet men det är egentligen bara värre då det är svårare att veta. Och även om det inte är direkta lögner, så är det väldigt dumt, speciellt när man har läsare som är i yngre tonåren och till och med yngre.

Sen kommer då och då (troligtvis oftare än vad jag kan bevisa) rena lögner som den här, att det skulle vara 45 grader i skuggan, när alla som är där säger att där är cirka 30 grader, och det är vad som visas på alla vädersidor, både grekiska, engelska och svenska.

Det finna flera sådana här exempel med rena lögner och där du har redigerat bilder så att det har blivit rena lögner.
Du har ingen direkt anledning att ljuga om att det skulle vara 45 grader på Rhodos, då det är mycket behagligare med den temperaturen som är där nu. 45 grader hade de absolut flesta personerna i världen och absolut vi i Sverige som inte är vana vid den värmen, tyckt vara alldeles för varmt.
För att ta ett annat exempel så har du lagt upp en bild på ett par skor där priset var 180 euro, när de i själva verket bara kostade 18 euro. Du hade alltså redigerat bilden.
Du har heller ingen som helst anledning att ljuga om att du kollat på ett par skor som kostar 180 pund när de egentligen kostade 18 pund (kostar 8 pund nu). Då du bara kollade på dem så hade du lika bra kunnat länka till ett par Gucci skor och inte behöva ändra om priset och utan att behöva ljuga då du ju bara kollade på dem. Helt obegripligt.
Men kollar man på symptomen för en mytoman så förstår man kanske bättre:
”mytomanen testar om omgivningen tror på lögnerna, även om de egentligen är betydelselösa.”
”Mytomani innebär att en person ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen.

Jag vet inte hur du beter dig i verkligheten men på den här bloggen så har du alla symptomer som en mytoman har, oavsett hur konstigt du tycker att det låter.
För att avsluta så kommer länkarna till ursprungsbilden och den som du redigerat.
Länken till ditt inlägg med den omgjorda bilden: http://swaxu.bloggplatsen.se/2012/02/17/7353943-internet-shopping/
Länken till sidan där ursprungsbilden kommer ifrån: http://www.topman.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=33056&storeId=12555&productId=4335523&langId=-1&sort_field=Relevance&categoryId=207285&parent_categoryId=207282&pageSize=20#13427005756121&country:undefined^language:undefined^currencySymbol:undefined^preferredUrl:undefined^viewed:true^explicit:false

 
Corneliamoa

Corneliamoa

19 juli 2012 23:00

Nice blogg !
Kolla gärna in min är du gullig ! :)

http://Www.corneliamoa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Swaxu - 6 maj 2013 00:47

Tja alla bloggläsare!   Nu är det snart sommar, skönt va?  Man mår så mycket bättre när det är sommar, eller det kanske bara är jag?! Iallafall så tänkte jag kanske dra igång bloggen igen, som jag skrivit 100 gånger hahaha. Tycker ni det? IS...

Av Swaxu - 22 februari 2013 04:06

Hallåhallå alla bloggläsare - om jag har några kvar?    Det var sjukt längesen jag bloggade, eller vad säger ni? Jag har inte riktigt bestämt mig än hur jag ska göra, kan dock berätta att jag känner mig rätt sugen.. men tro mig, det kräver mycket...

Av Swaxu - 7 februari 2013 23:55

Vad tycks?

Av Swaxu - 15 december 2012 14:45

Tror ni att världen kommer att gå under den 21? 

Av Swaxu - 15 december 2012 13:10

Godmorgon! Nu är jag verkligen utvilad, har sovit hur många timmar som helst. Idag har jag fullt upp, ska bland annat göra klart lite skolarbeten (tyvärr), men också kolla på lite olika bloggprojekt. Hörs strax!...

Öka antalet läsare till din blogg

Översätt bloggen

Presentation


Kontakt - swaxu@hotmail.com

Välkommen till min blogg med över 2600 besökare OM DAGEN. Här skriver jag om mitt underhållande liv, mer behöver jag väl inte säga!? ;)

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?!
 Nästan aldrig!
 Det här var första gången!
 En gång om dagen!
 Ett par gånger om dagen!
 FLERA gånger om dagen!

Annons #

Annons # 2


Ovido - Quiz & Flashcards