Swaxu - Mitt liv, din dröm!

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Nu får det fan vara stopp!

Av Swaxu - 14 december 2012 21:46

På sista tiden har jag blivit väldigt politisk insatt, tro det eller ej. Jag har faktiskt aldrig riktigt förstått vaken meningen eller budskapet i politik förens nu! Något som har triggat igång mig extra mycket är debatten om vad som är "rasistiskt" och inte.  Min Facebook status säger väl allt?


 

Detta inlägget handlade om att dom skulle ta bort pepparkaksgubbarna från Lucia-tågen. Löjligt va? Nu har jag också hört att Disney klipper i "Kalle Ankas jul". Så fruktansvärt jävla töntigt... blir så sjukt arg! 

 

Som jag skrev i min status, istället för att ta bort traditioner ska vi tänka "Varför ta bort allt? Är dom inte lika mycket värda som oss?".

 
 
Julia

Julia

15 december 2012 08:00

Det är ju helt sjukt att dom håller på så! Men om dom tar bort pepparkakasgubbarna för att "man tänker på svarta" och håller på att klippa bort en svart dock i Kalle Ankas jul blir det nästan mer kränkande för att man tar bort dom svart. Om man nu tänker på svart så blir det ju en gemenskap om dom är där med dom "vita".

http://juuliiaas.devote.se

 
Dennis

Dennis

15 december 2012 08:26

Du har ju rätt det där med att bruna är lika mycket värda oss vi tycker ju det men frågan är ju om dom som bestämmer alt det här att det ska tas bort pepparkaksgubbar och dockor i program om dom tycker det efter som dom måste ta bort dom. PS tack för länken på FB du är grym du med

http://denniboy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingen blogg

15 december 2012 10:51

Dock är "negerbulle" ganska så rasistiskt. Jag säger inte att de som säger det är rasister, det handlar nog om ovetskap bara. "Neger" är ordet som användes för svarta människor som togs som slavar till nord- och sydamerika. Ordet "svenne" används ju bara på vi svenskar, och det här ordet härstammar inte ur något hemskt, det är helt enkelt bara ett smeknamn på svenskar. Så tänk en extra gång innan du säger "neger" för det ligger väldigt mycket mer bakom det ordet än man tror.

 
Ingen bild

Ebba

19 december 2012 22:23

Innan man uttalar sig om sånt här är det bra om läser på lite. Om detta med pepparkaksgubben på lucia tillexempel.
Det var nämligen en fyraårig liten pojke som hade kommit hem till sin mamma och sagt att han inte ficka vara pepparkaksgube på luciatåget. Istället för att då mamman ringde till dagiset och frågade varför, så ringde hon till Aftonbladet, Kvällsposten och liknande tidningar och sa till dom vad som hade hänt. Nyheterna spreds snabbt och det blev rubriker i både USA och Kanada. Dagiset hörde av sig till mamman till pojken som sa att barnen på dagiset ville ha jättemånga sånger i luciatåget, så de behövde ta bort några. Då röstade dom, och pepparkakssången var inte med. Då tyckte dom att det kanske var lite onödigt att ha pepparkaksgubbar med i tåget. Allt detta på grund av vad en fyraårig kille sa till sin mamma. Så läs på lite innan du skriver något sånthära. Och jag tror inte ett piss på att du är sveriges största blogg, hoppas du inte är seriös när du säger det. Tack, god jul.

 
Ingen bild

random

11 januari 2013 21:10

En fråga... Det med att barn inte förstår någonting, det är väldigt fel, med tanke på att barn lär sig hur man uppför sig och hur man uttrycker sig, i just den åldern. varför tror du Hitler hade grupper med barn/ungdomar i? Jo för att om man påverkar dom i tidig ålder så blir de lärda på så sätt. Läs på fakta innan du uttalar dig.

PS. Jag tycker också det är löjligt det du säger, men förstår det fortfarande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Swaxu - 6 maj 2013 00:47

Tja alla bloggläsare!   Nu är det snart sommar, skönt va?  Man mår så mycket bättre när det är sommar, eller det kanske bara är jag?! Iallafall så tänkte jag kanske dra igång bloggen igen, som jag skrivit 100 gånger hahaha. Tycker ni det? IS...

Av Swaxu - 22 februari 2013 04:06

Hallåhallå alla bloggläsare - om jag har några kvar?    Det var sjukt längesen jag bloggade, eller vad säger ni? Jag har inte riktigt bestämt mig än hur jag ska göra, kan dock berätta att jag känner mig rätt sugen.. men tro mig, det kräver mycket...

Av Swaxu - 7 februari 2013 23:55

Vad tycks?

Av Swaxu - 15 december 2012 14:45

Tror ni att världen kommer att gå under den 21? 

Av Swaxu - 15 december 2012 13:10

Godmorgon! Nu är jag verkligen utvilad, har sovit hur många timmar som helst. Idag har jag fullt upp, ska bland annat göra klart lite skolarbeten (tyvärr), men också kolla på lite olika bloggprojekt. Hörs strax!...

Öka antalet läsare till din blogg

Översätt bloggen

Presentation


Kontakt - swaxu@hotmail.com

Välkommen till min blogg med över 2600 besökare OM DAGEN. Här skriver jag om mitt underhållande liv, mer behöver jag väl inte säga!? ;)

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?!
 Nästan aldrig!
 Det här var första gången!
 En gång om dagen!
 Ett par gånger om dagen!
 FLERA gånger om dagen!

Annons #

Annons # 2


Skapa flashcards