Swaxu - Mitt liv, din dröm!

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Godnatt!

Av Swaxu - 2 april 2012 23:15

Okej.. vill börja med och säga att mitt förra inlägg blev ett stort jäkla missförstånd.  Därför tänker jag berätta allt i detalj.


Den här tjejen, som gick i min förra klass började Gilla en del kommentarer på Facebook om mig för någon dag sedan, som inte var så värst trevliga. Därav började jag skriva till henne, eftersom jag vet att hon aldrig skulle säga dom orden hon Gillade på Facebook.  Efter att vi pratat, hängde hon ut mig på sin blogg (HON BÖRJADE HÄNGA UT MIG.. kom ihåg det bloggläsare), men så fort jag gör det är det sjukt omoget?! Hmm...?  


För det första så var min uthängning väldigt mild, jag bara rättade det hon hade skrivit på sin blogg (att jag började skriva ifrån ingenstans, när jag egentligen skrev av en anledning), och det har jag all rätt att göra. Såsom människor behandlar dig, ska du behandla dom. Jag menar, tänk bara på oss bloggare hur mycket skit vi får ta varje dag för att det sitter fega personer bakom sina datorer och skriver en massa skit!?


Jag är emot mobbning som tusan, ni anar inte. Det är det värsta jag vet.. men samtidigt så är mobbning ingenting som sker över en dag. Plus att det var hon som började med allt. Skulle nämligen aldrig skriva till henne eftersom jag inte gillar hennes sätt att vara?! Är man med i leken, får man leken tåla!


Sov gott kära bloggläsare, så hörs vi imorgon! 

Bild från Cornelias blogg där hon började hänga ut mig!



 
 
N

N

2 april 2012 23:29

sv: det är det verkligen! det är mitt liv :D

http://nataliaaas.blogg.se

 
Amanda

Amanda

2 april 2012 23:31

Ja det var la rätt synd! ville inte att någon av dom skulle åka! dd?

http://havealife.blogg.se

 
sanna :D

sanna :D

2 april 2012 23:33

taskigt att hänga ut! :0

http://handlingar.blogg.se

 
Ingen bild

Adam

2 april 2012 23:40

FÖRFAN GE UPP MÄNNISKA, SO WHAT HON BÖRJADE, OCH DET KANSKE INTE VAR SÅ BRA AV HENNE, MEN SEN ÄR DET FÖR FAN KLART ATT DET ÄR DU SOM ÄR OMOGEN SOM SKA GÖRA SAKEN VÄRRE OCH ATT DU FRÅGADE HENNE OM HON VAR MOBBA ÄR FUCKING LÅGT OCH SKIT SAMMA ATT HON "GILLADE" NÅGONS KOMMENTAR OM DIG, HON SA DET JU ALDRIG, RIGHT? VÄX UPP OCH VAR EN FÖREBILD FÖR DINA LÄSARE IST FÖR ATT HÅLLA PÅ, OCH VADDÅ ATT DU ÄR EMOT MOBBING, TYCKER ATT DU ÄR SJÄLVIGT KAXIG OCH SÅ MOT ALLT OCH ALLA, OCH HON HAR JU RÄTT I DET HON SKREV OM DIG
VÄX FUCKING UPP MÄNNISKA, OKEJ?

Swaxu

2 april 2012 23:42

Men snälla.. känner du mig?! Nej? :)

 
Ingen bild

Adam

3 april 2012 00:08

hur vet du det, jag kan lika väl vara din bästa vän, bara det att jag använder ett annat namn!

 
Jennifer

Jennifer

3 april 2012 01:19

Sv: Braaaa :D

http://jjenkaas.blogg.se

 
frida nyburg

frida nyburg

3 april 2012 06:26

hotell Helena om du vet var det ligger:)

kram Frida

http://fridanyburg.blogg.se

 
Dennis

Dennis

3 april 2012 06:52

Kan jag få hennes bloggadress så jag kan se om hon skriver något mer dumt om dig??!!! aaaarrrgggggg jag hatar såna prsoner som henne !!!!!! GRRRRRRR

http://denniboy.bloggplatsen.se

 
Theres c:

Theres c:

3 april 2012 06:58

Sv: yes! :D okai nice :3 jaru :o inye bestämt c: själv? :D
Någon som fick agro såg jag på kommentarerna ;)

http://photographplusme.blogg.se

 
MMEELI

MMEELI

3 april 2012 07:33

sv: Jaa de är de allt:) själv?

http://mmeeli.se

 
Carro

Carro

3 april 2012 07:47

Sv: Nää, tyckte inte om jimmy det sista:)) hehe!!!

Håller med dej, är man med i leken....får man oxå leken tåla:)))

http://frokenehn.blogg.se

 
Beatrice Jakobsson (foto)

Beatrice Jakobsson (foto)

3 april 2012 08:45

sv: Inget, du då? :)

http://beattriicee.blogg.se

 
Linn

Linn

3 april 2012 08:47

sv: Okej, chill! :)

http://jonssonl.blogg.se

 
jullan

jullan

3 april 2012 09:25

heej <3 ja har addat dej på fb ^_^ acca gärna puss och kram // jullan <3

http://jullan-mej.bloggplatsen.se

 
karolinajonsson

karolinajonsson

3 april 2012 09:38

Idag ska jag plugga projektarbete och gå på ett möte :)

http://jonssonsfoton.blogg.se

 
Patricia

Patricia

3 april 2012 10:33

Hoppas du får en bra dag.

http://patriciac.blogg.se

 
N

N

3 april 2012 10:42

sv: shit vad kul :D

http://nataliaaas.blogg.se

 
madeleine. s

madeleine. s

3 april 2012 10:42

jag har haft en jättebra dag, sj?:D

http://www.maddelaaans.blogg.se

 
jessica

jessica

3 april 2012 10:47

att ignorera folk är gravt underskattat=)). Ja, sjukt omoget... låt det rinna ut i sanden=))

http://www.lchftrollet.blogg.se

 
Ingen bild

kajsa

3 april 2012 10:58

hej simon hur får man sponser på bloggen ?:)

 
Jennifer

Jennifer

3 april 2012 11:10

Sv: inget ligger och kollar på tv sj? :D

http://jjenkaas.blogg.se

 
Kalle

Kalle

3 april 2012 11:14

Usch för mobbing :S

http://KalleGoesWriting.wordpress.com

 
Carro - http://four.blogg.se

Carro - http://four.blogg.se[/url]

3 april 2012 11:41

sv: Tack!
Önskar dig en toppen tisdag! :D
(Förlåt för sent svar men är i London ^^)

http://four.blogg.se

 
sussi

sussi

3 april 2012 14:12

Men fy va trist å jobbigt,
man kan klart tycka va man vill
men de är ju ganska lågt å hänga ut nån m namn
i sin blogg. finns lagar om de där.
Sen rätt typiskt att den som lämnar negativa
något barnsliga kommentarer självklart är anonym.
Ganska tröttsamt enligt mig..

Ha de fint =)

http://siouxzie.blogg.se

 
Ingen bild

Den du hade velat vara

3 april 2012 22:03

Hej jag är en av dina alla 500 12 åriga läsare! Eller? Tyvärr sticker jag lite ut då jag nog är den ända 15 åriga läsaren du har. Om du hade varit emot mobbning hade du aldrig hängt ut en tjej som gått igenom något sånt, det är något man helst vill lägga bakom sig och inte bli påmind om. Antagligen till varför du vetat att hon har varit mobbad tror jag att du själv varit delaktig i det, tänk om du hade varit i hennes position? Tror du hon kommer bli rädd för dina små läsare för att du hänger ut henne? Nej, hon blir ledsen för att bli påmind om det inte rädd. Hoppas du kan bevisa för resten av dina läsare att du är en förebild och inte någon som beter sig som 10.

Swaxu

3 april 2012 22:22

Hejhej på dig! :)
Vill börja med och säga att hon förmodligen inte har blivit det eftersom hon bytte skola av andra skäl, och för det första började hon allting så jag förstår inte varför du egentligen tar upp det här?! :D Det ända jag gjorde var att rätta de hon hade skrivit. That's it. Jag behandlar människor såsom dom behandlar mig, det är väl fullt mänskligt och normalt?!

 
Ingen bild

DZ

3 april 2012 22:13

Jag vet inte vem som började, men jag tror verkligen på min vän. Du får skriva vad du vill, men snälla någon... Skriva någonting om Cornelia bara för att hon gillade en "dum" kommentar? Skulle inte tro det! Hon hängde ut dig på bloggen för att hon exempel blev pissed eller något liknande, då du skriver till henne på fb och är kaxig/en bitch och skriver att hon blev mobbad osv. Eller att du frågade om hon blev det, vilket du sedan ändrade till ett påstående.

Ge dig inte på någon som du inte känner människa. Det kallas verkligen mobbning. Och när du skriver ut det här sen, så blir det bara värre. Varför inte skita i det bara?

Swaxu

3 april 2012 22:21

Ha-ha snälla.. du har ingen aning om vad som hänt i detalj, så du borde verkligen inte ha någon åsikt om detta. Självklart förstår jag att du skyddar henne, hon är ju trots allt din vän (tror jag). Hur vet du att den kommentaren hon gillade inte gjorde mig skitsur ifrån början? Förmodligen gjorde den det eftersom jag började skriva till henne, annars hade jag ju inte gjort det?!

Och hon var kaxig emot mig i skolan också, därav trodde jag det var därför hon bytte? Frågade om hon var mobbad, om hon nu inte var det, då borde hon ju inte ta åt sig?!

Och nej, det är inte mobbning någonstans, för isåfall vet du inte vad det är.

Har ju redan skitit i det?! Jag bryr mig inte längre.

 
Ingen bild

DZ

4 april 2012 10:53

Hahaha!! Hon är min vän ja och som du säkert vet så skyddar vännerna varandra. Dock vet jag att hon talar sanning. Jag litar på henne. Jag har alltså ingenting mot dig alls, bara så du vet...

Ifall hon nu var kaxig mot dig i skolan så tror jag att hon hade en anledning att vara det faktiskt. Eller vad tycker du? Du var väl inte alls kaxig mot henne? För så upplevde jag det i alla fall, att du var. Och jo, jag vet vad mobbning är såklart!!

Jag struntar i detta nu, men snälla tänk dig för innan du skriver någonting, och det gäller såklart henne också. Hade det liksom inte varit bra att bara skrivit - jag blev inte glad för att du gillade den kommentaren osv. Tror hon skulle uppskattat det mycket bättre. Ibland gör man ju bara saker innan man hunnit tänka efter, eller?! Klandrar alltså inte dig för det utan bara säger som det är.

I övrigt tycker jag att du skall ha en trevlig påsk Simon! Vila ut innan skolan börjar igen.. ;)

 
Ida

Ida

6 april 2012 15:22

Ja, om du nu är emot mobbning, varför skriver du bitch osv till folk då? Väldigt omoget.

http://idahtt.blogg.se

 
Ingen bild

Går på Jensen

6 april 2012 22:33

Vad är det med dig? Haha, du går runt på skolan och leker populär. Tror du att du är en av Sveriges toppbloggare som kan skriva om någon annan som förolämpade dig genom att gilla en kommentar, tuffa puckar. HAHAHAH, hela skolan ska få se din mesiga, patetiska blogg. Där man får läsa om bland annat ditt OTROLIGA bråk mellan dig och en flicka. Något annat som är sinnes populärt på din blogg, pengar. Haha, hade du haft pengar hade man sett dig gått runt i dyrare kläder som inte är köpta på Stadium. Pratat om pengar hade du inte heller gjort, det gör man inte, iallfall inte om man har haft en ordentlig uppväxt. Sitta och photoshoppa fula tygskor som kostar runt 180 kronor till 1800 är något av det roligaste jag sett, nej, roligaste hela Jensen Gymnasium i Malmö skådat. Dina så kallade "viktiga" samtal, vem fan är dem från? En släkting som vill ha hjälp med städning? Din personliga fotograf, lägg gärna ut en bild som denne person har tagit. Din personliga frisör, haha, du är för fan inte Angelina Jolie eller Leonardo DiCaprio. Säkert svindyrt att klippa sig på en dropinsalong där det är olika frisörer varje dag. Applefreak, haha, man måste ha en egen appleprodukt först innan man kan bli förälskad i produkter från Apple. Din Sonyericssonmobil är faktiskt ingen iPhone, hur mycket du än vill att det ska vara det. Din "bloggdator" som är en ful, plastig PC är inte heller någon Mac. Din familjs "nyköpta" Skoda, haha! Vem fan i helvete köper en ny exakt likadan bil som man haft förut. Speciellt om man vunnit en "stooor" summa pengar. Då slår man till med en lite finare och dyrare BMW. Till sist, hahahahah taxiresan. HAHAHAHAHAH till blekinge? HAHAHAH!!! Du har inte åkt mycket taxi i ditt patetiska liv. "mitt liv, din dröm." Som en väldigt smart person har kommenterat här tidigare: "Ditt liv, min mardröm." Så skulle jag vilja lägga din slogan. Din skola skrattar åt dig. Dina utgångar, hur är dem? var du ens på Jensens fest i onsdags, en skolfest. Eller du hänger bara på Laroy och smälter gärna in på de lite mer schtekigare uteställena. Lägg gärna upp lite festbilder på dig själv så är det ett bevis på att du har ett så sinnesstört fullspäckat schema.
Ha det så kul nu ikväll, ta det lugnt med släkten. Ser min ip som redan bannad från denna för jävla roliga blogg. Men vad gör det, jag har ju min telefon. Den går inte att blockera. :))))

 
Ingen bild

Går på Jensen (samma skola som "Swaxu")

6 april 2012 22:42

Glömde skriva att detta så kallade "bråket" mellan dig och en flicka tyder bara ju på hur stark din homosexualitet är.

 
Ingen bild

till idioten ovanför :)

7 april 2012 11:28

du som heter "går på jensen" Grattis du visade just nu hur jävla feg du är som inte vågar stå för den du är och måste gömma din identitet, hahahah pinsamt, pinsamt!
det är roligt att se hur simon kan få DIG bli så intresserad i hans liv, du verkar vara en trogen läsare tanke på att du vet precis allt som han har skrivit på sin blogg och det bästa av det så får han pengar för det :)
jag kanske också döljer vem jag är men tänker inte avslöja vem jag är förens du har gjort det men ska jag ge dig en ledtråd, vi går på samma skola ;)
vill du veta en rolig sak?
dem som skriver kränkande kommentarer är dem som är avundsjuka på en annan men inte kan erkänna det för sig själva. så Simon du borde ta hon/hans kommentar som något positivt, du har något som den personen inte har.

 
Ingen bild

Håller med personen som går på Jensen.

7 april 2012 17:29


"Grattis du visade just nu hur jävla feg du är som inte vågar stå för den du är och måste gömma din identitet, hahahah pinsamt, pinsamt! "
"jag kanske också döljer vem jag är men tänker inte avslöja vem jag är"
Nuff said.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Swaxu - 6 maj 2013 00:47

Tja alla bloggläsare!   Nu är det snart sommar, skönt va?  Man mår så mycket bättre när det är sommar, eller det kanske bara är jag?! Iallafall så tänkte jag kanske dra igång bloggen igen, som jag skrivit 100 gånger hahaha. Tycker ni det? IS...

Av Swaxu - 22 februari 2013 04:06

Hallåhallå alla bloggläsare - om jag har några kvar?    Det var sjukt längesen jag bloggade, eller vad säger ni? Jag har inte riktigt bestämt mig än hur jag ska göra, kan dock berätta att jag känner mig rätt sugen.. men tro mig, det kräver mycket...

Av Swaxu - 7 februari 2013 23:55

Vad tycks?

Av Swaxu - 15 december 2012 14:45

Tror ni att världen kommer att gå under den 21? 

Av Swaxu - 15 december 2012 13:10

Godmorgon! Nu är jag verkligen utvilad, har sovit hur många timmar som helst. Idag har jag fullt upp, ska bland annat göra klart lite skolarbeten (tyvärr), men också kolla på lite olika bloggprojekt. Hörs strax!...

Öka antalet läsare till din blogg

Översätt bloggen

Presentation


Kontakt - swaxu@hotmail.com

Välkommen till min blogg med över 2600 besökare OM DAGEN. Här skriver jag om mitt underhållande liv, mer behöver jag väl inte säga!? ;)

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?!
 Nästan aldrig!
 Det här var första gången!
 En gång om dagen!
 Ett par gånger om dagen!
 FLERA gånger om dagen!

Annons #

Annons # 2


Ovido - Quiz & Flashcards