Swaxu - Mitt liv, din dröm!

Alla inlägg under januari 2012

Av Swaxu - 21 januari 2012 20:00

Är det bara jag som brukar titta på Gladiatorerna?!  Jag minns när man såg det för flera flera år sedan. Då satt man bänkad framför TV:n klockan 20:00 och visste exakt vad alla gladiatorerna hette. Idag tycker jag att programmet är lite överdrivet och gladiatorerna känns så fake på något sätt.. någon som håller med?! 

Dock är det fortfarande ett bra och underhållande program. Jaja, nu ska jag iallafall ha lite Lördagsmys, ta hand om er alla bloggläsare så hörs vi senare! 

 

Av Swaxu - 21 januari 2012 16:45

Som jag sa igår så har jag legat på sjukhus ett par dagar tidigare i veckan!! 


Det började med att jag hade idrott i Måndags, vi spelade innebandy. Allting gick bra, jag var väldigt aktiv och gjorde många mål (även fast jag inte gillar bandy). Efter idrotten gick jag och ett par kompisar till Subway för att käka lunch, vilket var mycket gott!  Dock började jag känna ett tryck över bröstet och ryggen när vi var påväg tillbaka till skolan. Det kändes nästan som om jag hade ätit försnabbt (säkert många som känner igen den känslan?!), men jag struntade i det och fortsatte skoldagen precis som vilken annan Måndag som helst. Ju mer tiden gick, desto mer ont gjorde det. Det gjorde jätteont när jag andades, och jag började prata konstigt - typ som Kalle anka, och blev väldigt lätt anfådd.


Så att när jag kom hem åkte vi in till akuten och dom tog in mig direkt för EKG, blodprov, röntgen, osv, osv. Och efter hela 4 timmar kom läkaren in och sa att jag hade fått ett hål i lungan, vilket tydligen är vanligt för killar som är långa och smala i min ålder, men det normala är att hålet sitter vid revbenen, men mitt hål var vid hjärtat. Alltså pyste det ut luft mot hjärta, luftstrupe, matstrupe, osv. Jag blev såklart väldigt rädd när jag hörde detta. Läkaren sa dock att det inte var någon fara om hålet inte blev större. Men dom valde iallafall att lägga in mig på sjukhuset över natten. Jag fick en massa pencilin så att jag kunde sova och dagen efter, Tisdag, mådde jag mycket bättre. Dom tog nya blodprov, röntgenbilder och det såg bättre ut som tur är.


Jag blev hemskickad på Tisdagkväll och har varit hemma ett par dagar från skolan. Dock mår jag mycket bättre nu och hålet håller på att läka helt. Måste dock gå på pencilin ett par dagar till, men det är ingen fara, haha!! 

 

Av Swaxu - 21 januari 2012 13:25

Visste ni att jag hade köpt en ny "bloggdator"?! 

Det är ju något jag helt glömt att berätta. Men som sagt så var min andra dator inte så jättebra, plus att jag ändå hade tänkt köpa en ny och fräsh dator som jag också kan ha till lite skolarbeten. Datorn är en "Samsung - Intelcore i7", en av dom bästa butiken hade faktiskt.  Den kostade cirka 8000 :-, vilket inte var så jättefarligt. Det är ju trots allt en mycket bra dator plus att jag köpte officepaket och virusskydd till, vid sidan om.


Man kan helt enkelt säga att jag är supernöjd med köpet!! 

 

Av Swaxu - 21 januari 2012 12:00

Godmorgon på er alla bloggläsare! 

Sovit gott? Det har jag gjort iallafall.. dock gick jag och la mig rätt sent inatt vilket gör att jag är ganska trött nu. Menmen, idag är det Lördag och jag vet inte alls vad som händer. Jag ska nog mest ta det lugnt eftersom jag går på pencilin samt plugga en del (har lite skolarbeten som måste göras sen flera månader tillbaks)


Sedan ska jag även börja ta tag i lite bloggprojekt, men mer om det senare..?! 

Min sköna säng!  

Av Swaxu - 21 januari 2012 00:21

 

Svar: "Jag går på Jensen-gymnasium och jag trivs jättebra, bättre och bättre för varje dag faktiskt. Bra klasskamrater, bra stämning. Men, däremot går jag inte ihop med hälften av lärarna av olika anledningar. Men utöver det trivs jag superbra, verkligen!  - Absolut, som jag sa så trivs jag jättebra i min klass och är vän med stort sätt allihopa, vilket är härligt (i min förra klass var det inte riktigt så HA-HA..)!

Dock är det lite stressigt.. men det får man väl ta?! "

 

Bild från dom första veckorna på Jensen om jag inte minns fel..?!






Av Swaxu - 20 januari 2012 22:44

Jag vill bara berätta för er bloggläsare (även om ni redan vet), att ni kan kontakta mig på "swaxu@hotmail.com". Det kan gälla allt ifrån frågor, länkningar, fanbilder, tävlingar, etc. och jag ska göra mitt bästa för att försöka svara på allt! 

 

Av Swaxu - 20 januari 2012 22:00

Hallåhallå alla bloggläsare!! 


Nu är jag tillbaka starkare än någonsin, och som ni också kanske ser så har jag startat upp en ny blogg med samma adress (swaxu.bloggplatsen.se). Den andra bloggen bytte jag adress på och gjorde privat, eftersom det alltid är kul och gå tillbaka och se vad man skrivit etc.  Anledningen till att jag inte började blogga tidigare denna veckan är för att jag har legat på sjukhus ett par dagar (skriver mer om det senare..), men jag börjar bli bättre och går på pencilin. 


Jag vill verkligen tacka alla er bloggläsare som tror på mig och verkligen har läst bloggen även fast uppdateringen inte varit den bästa!! Som sagt så är det Fredag idag, wohoo.. dock får jag ta det lite lugnt eftersom jag fortfarande inte är helt frisk.


Har ni några frågor så är det bara att kommentera eller att skriva i "Fråga mig" som finns till höger om bloggen! 

 

Tidigare månad - Senare månad

Öka antalet läsare till din blogg

Översätt bloggen

Presentation


Kontakt - swaxu@hotmail.com

Välkommen till min blogg med över 2600 besökare OM DAGEN. Här skriver jag om mitt underhållande liv, mer behöver jag väl inte säga!? ;)

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?!
 Nästan aldrig!
 Det här var första gången!
 En gång om dagen!
 Ett par gånger om dagen!
 FLERA gånger om dagen!

Annons #

Annons # 2


Ovido - Quiz & Flashcards