Swaxu - Mitt liv, din dröm!

Alla inlägg under januari 2012

Av Swaxu - 23 januari 2012 16:29

Godeftermiddag alla kära bloggläsare!! - Haft en bra Måndag? 


Min måndag har inte varit så jättebra, har som sagt varit väldigt trött efter bara 3 timmars sömn inatt, plus att jag var i skolan 40 minuter innan vi började *suck*!  Jag trodde nämligen att jag började 08:05 (vet att jag la upp schemat imorse, men kollade inte tiden ha-ha..) så att jag stressade stort sett hela morgonen och blev t.om körd till bussen tidigare än väntat, typiskt va?! För att göra denna dagen kortfattad, så att man kan helt enkelt säga att jag har varit rätt hängig, men det är väl fullt normal en dag som denna, eller?! 


Jag har även fått en del uppgifter i Historia som måste göras idag, så att jag får väl sätta mig ner och göra dom lite senare. För att nu hade jag snart tänkt att jag skulle sova en stund, vilket kan behövas.. 


Hörs senare!

 

Av Swaxu - 23 januari 2012 06:15

Godmorgon!!


Är det bara jag som är sjukt trött och känner att man hade kunnat sova några (rätt många) timmar till?! 

Det borde nästan vara förbjudet att vara uppe såhär tidigt tycker jag!!


Jaja, då var det iallafall dags för ännu en ny - dryg - skolvecka *buhu*.  Och eftersom jag låg på sjukhus en del förra veckan så har jag ingen aning om vad vi har i läxa, har nämligen inte orkar ta reda på det. Men det fixar sig säkert!  En klasskomips har nämligen kopierat alla anteckningar jag missade förra veckan, vilket är hur snällt som helst. Och det gör ju även att jag inte ligger back i dom nya kurserna, vilket känns sjukt skönt!


Jag ska lägga upp veckans planer senare när jag kommit hem hade jag tänkt. Ni får iallafall ha en bra Måndag så hörs vi senare idag! 


Min dag: 

Av Swaxu - 22 januari 2012 20:30

Då är man hemkommen efter att ha varit hos Mormor och Morfar stort sett halva dagen. Det har verkligen varit en supertrevlig dag, dom bjöd på underbart god middag + efterrätt!  Som sagt åkte vi dit främst för att jag skulle hjälpa dom med deras dator, och proffs som jag är fixade jag det på nolltid *blink*!  Sedan pratade vi också lite om resor (vi ska förmodligen åka på solsemester i sommar), så att vi får väl helt enkelt se hur det blir. Jag vill gärna åka tillbaka till Rhodos, eftersom det var den bästa semestern jag någonsin varit på. Dock har jag ju tackat nej till en massa förslag!! 


Hur har er Söndag varit?!


Middagen:



Efterrätten:


Av Swaxu - 22 januari 2012 16:45

* En bra blogg måste ha mycket bilder, annars blir det tillslut väldigt tråkigt att läsa. Så att fota mycket när du ska iväg någonstans, när du går ut med dina vänner, är på semester eller liknande saker.


* Skaffa dig en snygg design samt header som gör att man bara MÅSTE läsa vidare i själva bloggen, och försök att inte ha en design som alla andra har. Alltså en enfärgad design brukar oftast gå mycket bra, så att det inte blir FÖR mycket "stil" över det hela!


* Skriv om något personligt t.ex. ett intresse du har, en hobby, något sport du är bra på eller något som kanske skulle kunna intressera andra människor som läser din blogg!


* Något som också är viktigt är att skriva underhållande, något som gör att man bara måste läsa bloggen flera gånger om dagen. - Man kan också provocera en del..!  STAVA RÄTT ÄR OCKSÅ VIKTIGT!


Mobilt bredband måste vara tillgängligt om ni t.ex ska iväg någonstans på sommaren, på skidsemester eller något liknande. Och mobilt bredband är inte så jättedyrt heller (beror på vilken operatör du har).. så det är lätt att skaffa.


* En bra blogg uppdaterar minst 4-5 gånger om dagen, man vill ju självklart hålla sina läsare uppdaterade så mycket som möjligt! Därför kan det vara bra att mobilblogga om du inte har tillgång till dator.


Vara en bra förebild?! - Det kanske är ett bra sätt till att få en massa läsare. Att vara en bra förebild för människor som läser din blogg. Eller komma med smarta idéer om saker och ting.


* Hitta ett bra bloggnamn, för det är oftast tråkigt att heta ens eget namn bara.. så att hitta på något som verkligen passar dig, som är provocerande och bra! 


Ta hand om sina läsare! - Att ta hand om sina läsare är något som gör att dom följer och engagerar sig i bloggen. Svara på så många kommentarer, mail och frågor som möjligt. Samt andra saker som läsarna funderar över.


* Skit i allt negativ respons ni får. I bloggvärlden får alla skit oavsett om man vill eller ej, samtidigt som man får mycket positiv respons. Men det jag vill få fram är att om ni får någon taskig kommentar så bara skit i det och fortsätt köra ert race.. det är just det ni vinner på i längden!


Hoppas dom här tipsen hjälper! 

                  

Av Swaxu - 22 januari 2012 13:05

Sådär, nu har vi precis kommit till Mormor och Morfar!  Jag måste bara säga att här är mycket mycket mer snö än vad det är hemma.  Jaja, nu väntas det iallafall en god middag samt lite efterrätt, mums!


PS. Jag har fått en del kommentarer ifrån er, där ni velat ha tips på hur man skapar en bra blogg. Och självklart ska jag dela med mig av mina tips till er, fast dock i ett senare inlägg!! 


Av Swaxu - 22 januari 2012 10:30

Godmorgon, godmorgon! 

Idag är det Söndag och anledningen till att jag är uppe såhär tidigt är för att vi ska till min mormor och morfar om ett par timmar. Dom behöver nämligen lite hjälp med deras internet + dator, och eftersom jag är expert så hjälper jag mer än gärna till *blink*!  Jag hade även tänkt färga håret lite senare idag, hoppas bara jag får tid till det.


Förresten, är det bara här det snöar?!  Själv gillar jag inte snö så jättemycket, speciellt inte när det är Januari månad. Dock är det är okej att det snöar på julafton, men absolut inte mer! Någon som håller med?

Vill man ha snö får man åka till Sälen, Vemdalen, etc, alltså någonstans där man åker skidor. För då är det en helt annan grej.


Menmen, nu ska jag käka lite frukost, hörs sen alla kära bloggläsare! 

 

Av Swaxu - 22 januari 2012 00:15

För er som inte sett det innan så har jag skaffat en omröstning här på bloggen för att se hur många gånger ni egentligen läser min blogg. Är det en gång, två eller flera gånger om dagen? Det är faktiskt rätt intressant för mig som bloggare att veta!  Iallafall så skulle jag bli jätteglad om ni snabbt kunde klicka in på något av svaren, MEN GLÖM EJ ATT VARA ÄRLIGA!


Tack på förhand! 

 

Öka antalet läsare till din blogg

Översätt bloggen

Presentation


Kontakt - swaxu@hotmail.com

Välkommen till min blogg med över 2600 besökare OM DAGEN. Här skriver jag om mitt underhållande liv, mer behöver jag väl inte säga!? ;)

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?!
 Nästan aldrig!
 Det här var första gången!
 En gång om dagen!
 Ett par gånger om dagen!
 FLERA gånger om dagen!

Annons #

Annons # 2


Ovido - Quiz & Flashcards